Pokojová služba v drahých hotelech

Postupem času a tím, že svět se pořád víc a víc otevírá pro cestovatele, se i lidé z našich končin dostávají do světa a začínají postupně poznávat kvalitu, učí se ji ocenit a vyžadují si pak stejný přístup i doma. Hotely nejsou žádná výjimka. Velké množství hotelů je dnes vybaveno luxusním zařízením a to, co mezi nimi dělá rozdíl a co rozhoduje o přízni a nepřízni zákazníků, jsou zejména služby.

Všeobecně můžeme říct, že lidé jsou ochotni zaplatit za ubytování v hotelu poměrně vysoké částky, ale očekávají za své investované peníze taky přiměřenou protihodnotu. Převážná většina hoteliérů si už uvědomuje, že služby jsou pro jejich úspěch extrémně důležité a proto se snaží na jejich kvalitu klást velký důraz a v této oblasti se pořád zlepšovat. Mnohokrát jsou to jenom malé detaily, které rozhodují o tom, zda se někdo rozhodne příště navštívit ten samý hotel, nebo si vyhledá jinou možnost ubytování.

V luxusních hotelech jsou služby samozřejmě na opravdu vysoké úrovni. Standardem je třeba vlastní personál, který je vám k dispozici po celou dobu vašeho pobytu, nebo osobní řidič, který vás odveze tam, kam právě potřebujete. Možnost objednání jídla na pokoj je už úplnou samozřejmostí.

Mezi nejzákladnější věci samozřejmě patří i úklidová služba, která má však v drahých hotelech taky jinou úroveň oproti třeba levným hostelům. Nejdůležitější je, aby měl hotelový host svůj pokoj neustále k dispozici a aby případnou přítomnost uklízeček / uklízečů ani nepostřehl.

Můžeme zkonstatovat, že služby jako takové dnes zastávají nejvýznamnější místo v historii hoteliérství. Mnoho zákazníků se rozhoduje právě podle služeb a radši hotelu prominou některé případné menší nedostatky ve vybavení pokoje nebo jiné nedokonalosti. Ale dojem, který zanechá třeba nepříjemný personál, při kterém nemá host pocit, že je v hotelu vítán, se napravuje už velmi těžko a dokáže člověka od hotelu odradit na hodně dlouhou dobu.